Book of Poker Tells door Mike Caro – Boek Recensie

Koop Caro’s Book of Poker Tells

Caro’s book of poker tells gaat over het lezen van spelers. Het boek beschrijft hoe je aan iemands lichaamshouding kunt zien of hij een sterke hand heeft of juist aan het bluffen is. Het spreekt voor zich dat deze live tells in internetgames niet bruikbaar zijn.

Mike Caro heeft meer dan 13 boeken geschreven over poker met als paradepaardje zijn Book of poker tells welk meer invloed heeft gehad op live poker dan elk ander boek volgens CardPlayer Magazine. Het boek komt voor in de openingsscène van de film Rounders (samen met de pokerbijbel Super System van Doyle Brunson). Mike Caro wordt ook wel ’the mad genius of poker’ genoemd en dat is niet zonder reden. Zijn inzichten worden wereldwijd geroemd wat resulteert in drukbezochte seminars en veel gelezen artikelen en boeken.

Het Book of Poker Tells begint met een introductie van de auteur en de inhoud en vervolgt met een uitleg van Caro’s gekende MCU Poker Chart die gebruikt wordt in het boek. Deze MCU chart is een grafische weergave van het verloop van een pokerhand en is te lezen als een hand history. Na deze introductie wordt de inhoud verdeeld in vier categorieën, die elk verschillende soorten van poker tells beschrijven.

De vier categorieën zijn ‘Tells From Those Who Are Unaware’, ‘Tells from Actors’, ‘Some General Tells’ en ‘The sounds of Tells’. Elk van deze tells wordt besproken volgens een strikt stramien. De tekst wordt ondersteund door foto’s die illustreren wat voor tell wordt uitgelegd en waar de speler op moet letten aan de pokertafel.

Er wordt uitgelegd wat de tells betekenen en wat een speler motiveert om een bepaalde tell af te geven. Ook worden schattingen van de betrouwbaarheid van een tell gegeven en de waarde van de tells per uur. Om eerlijk te zijn verwacht PokerHarder niet dat deze waarde erg accuraat zijn, in het bijzonder de cijfers die stellen dat een tell 97% betrouwbaar is.

Het boek eindigt met een overzicht van alle tells en is er ook een klein quizje om de vergaarde kennis te testen.

Voor pokerliefhebbers die meer willen weten over deze poker tells is dit boek een absolute aanrader. Het opmerken van een tell blijft één van de leukste dingen in het live pokerspel!